Definiţie: este o măsură a expunerii totale faţă de mesajul publicitar, care se obţine prin cumularea tuturor acestor expuneri pentru fiecare persoană din audienţă, într-un anumit interval de timp (se observă uşor că modul de calcul implică duplicarea persoanelor, deci avem de-a face cu o măsură brută a audienţei totale).
Formulă de calcul: în funcţie de datele de intrare, audienţa brută totală poate fi determinată prin două formule de calcul:
a) ABT = S RBA (suma tuturor ratelor brute de audienţă obţinute într-o campanie publicitară)
b) ABT = RNA x Frecvenţa (produsul dintre numărul de persoane diferite care s-au expus mesajului şi frecvenţa acestei expuneri)
Exemplul a): să presupunem că un spot publicitar este plasat o singură dată în cadrul a trei programe diferite, difuzate în cursul unei săptămîni, iar programele respective au înregistrat rate brute de audienţă de 10%, 20%, respectiv 30%. În acest caz:
ABT = S RBA =10 + 20 + 30 = 60
Exemplul b): să presupunem că un spot publicitar este plasat de două ori în cadrul aceluiaşi program, difuzat de luni pînă joi, iar programul respectiv a atins următoarele rate nete de audienţă: Luni = 10%, Marţi = 12%, Miercuri = 9%, Joi = 13%. În acest caz:
ABT (Luni) = RNA x Frecvenţa = 10 x 2 = 20
ABT (Marţi) = RNA x Frecvenţa = 12 x 2 = 24
ABT (Miercuri) = RNA x Frecvenţa = 9 x 2 = 18
ABT (Joi) = RNA x Frecvenţa = 13 x 2 = 26
ABT (campanie) = RNA x Frecvenţa = 44 x 2 = 88