4. Audienţa brută totală (Gross Rating Points sau GRP)

Definiţie: este o măsură a expunerii totale faţă de mesajul publicitar, care se obţine prin cumularea tuturor acestor expuneri pentru fiecare persoană din audienţă, într-un anumit interval de timp (se observă uşor că modul de calcul implică duplicarea persoanelor, deci avem de-a face cu o măsură brută a audienţei totale).

Formulă de calcul: în funcţie de datele de intrare, audienţa brută totală poate fi determinată prin două formule de calcul:
a)    ABT = S RBA (suma tuturor ratelor brute de audienţă obţinute într-o campanie publicitară)
b)    ABT = RNA x Frecvenţa (produsul dintre numărul de persoane diferite care s-au expus mesajului şi frecvenţa acestei expuneri)

Exemplul a): să presupunem că un spot publicitar este plasat o singură dată în cadrul a trei programe diferite, difuzate în cursul unei săptămîni, iar programele respective au înregistrat rate brute de audienţă de 10%, 20%, respectiv 30%. În acest caz:

ABT = S RBA =10 + 20 + 30 = 60

Exemplul b): să presupunem că un spot publicitar este plasat de două ori în cadrul aceluiaşi program, difuzat de luni pînă joi, iar programul respectiv a atins următoarele rate nete de audienţă: Luni = 10%, Marţi = 12%, Miercuri = 9%, Joi = 13%. În acest caz:

ABT (Luni)             = RNA x Frecvenţa   = 10 x 2 = 20
ABT (Marţi)           = RNA x Frecvenţa   = 12 x 2 = 24
ABT (Miercuri)       = RNA x Frecvenţa   =   9 x 2 = 18
ABT (Joi)               = RNA x Frecvenţa   = 13 x 2 = 26
ABT (campanie)  = RNA x Frecvenţa = 44 x 2 = 88