5. Cost per mie (Cost per Thousand)

Definiţie: costul pe care îl suportă anunţătorul pentru ca mesajul său publicitar să atingă 1000 de persoane (diferite) din audienţă.

Formula de calcul: costul total al campaniei raportat la audienţa netă obţinută în campania respectivă x 1000.
CPM = cost total campanie / RNA x 1000

Exemplu: să presupunem o campanie TV care a costat 100.000 USD şi a înregistrat o rată netă de audienţă de 25%, respectiv 20.000.000 persoane dintr-un univers de 80.000.000. În acest caz:

CPM = 100.000 / 20.000.000 x 1000 = 5 USD

Avînd la dispoziţie datele de audienţă, tarifele pentru achiziţia de spaţiu publicitar stabilite de posturi şi bugetele alocate de clienţii lor pentru campanie, agenţiile sunt în măsură să facă analize comparative între diferite posturi, programe, intervale orare etc., şi să propună variante optimizate ale planurilor de campanie. De pildă, două planuri diferite de campanie pot atinge aproximativ aceeaşi audienţă netă, dar la un CPM diferit, situaţie în care este aleasă varianta care se obţine cu cel mai mic CPM. De regulă, anunţătorii şi agenţiile stabilesc anumite limite ale CPM, în funcţie de piaţă, campanie, grup ţintă etc. Aceste cifre devin unul dintre criteriile de optimizare ale planurilor de campanie.